مراقبت از پوست در فصل بهار

 

(سالن زیبایی شهلا صادقی)

 

مراقبت از پوست در فصل بهار

بهتر است به این نکته توجه داشته لاشید که در فصل بهار، تغییرات ناگهانی هوا می‌ تواند پوست حساس شما را تحت تأثیر قرار دهد. استفاده از کرم ضد آفتاب در این فصل بسیار توصیه می شود، چرا که خورشید بهاری نیز می‌ تواند باعث آسیب به پوست شما شود. همچنین، وجود گرده‌ های زیاد در هوا ممکن است در برخی افراد واکنش‌ های پوستی آلرژیک ایجاد کند. افزایش رطوبت و چربی پوست در این فصل نیز می‌ تواند به مشکلاتی مانند آکنه و جوش منجر شود. بنابراین، مراقبت از پوست و استفاده از محافظت‌ های لازم بسیار اهمیت دارد تا پوست شما در برابر عوامل مخرب محافظت شود.

1_ شست شوی پوست مهم است :

 

گرده افشانی گل ها و گياهان با چشم قابل ديدن نيست. اين گرده ها در فضا پخش مي شوند و روی پوست مي نشينند و باعث حساسيت و التهاب و… در پوست می شود. شست و شوی پوست يكی از مهم ترين اقداماتی است كه برای مراقبت از پوست در بهار بايد انجام شود. شست و شوی پوست با شوينده های متناسب با نوع پوست و مخصوص صورت مثل ژل های شوينده ی نسل جديد كه PH تنظيم شده با پوست دارند.

2_ آبرسانی پوست در فصل بهار :

 

یکی از رایج ترین مشکلات پوستی در فصل بهار خشکی پوست می باشد. استفاده منظم از یک مرطوب کننده و آبرسان مناسب با نوع پوست تاثیر زیادی در درمان خشکی پوست دارد. استفاده از یک کرم مرطوب کننده حاوی ترکیبات ضد آفتاب در فصل بهار انتخاب مناسبی است.

3_ استفاده از کرم ضد آفتاب مهم است :

 

نیاز به کرم ضد آفتاب به اصول مراقبت از پوست در فصل بهار اختصاص ندارد بلکه یکی از ضروریات تمام فصول و شرایط آب‌ و‌ هوایی به‌شمار می‌ آید. از این رو آفتاب بهاره به‌ مراتب خطرناک‌ تر از آفتاب تابستانه است. هوا ممکن است همچنان سرد به‌ نظر بیاید اما اشعه‌ های بهاری می‌ توانند مشکلات پوستی مختلفی نظیر آفتاب‌ سوختگی و … را ایجاد کنند. کرم ضد آفتاب شما باید حداقل SPF 30 داشته باشد و هر 2 تا 3 ساعت یک بار آن را روی پوست خود بمالید. با این کار از پیری زودرس پوست خود پیشگیری نموده و آسیب‌ های ناشی از اشعه ماورای بنفش را کاهش می‌ دهید.

4_ پوست خود را لایه برداری کنید :

 

یکی از راهکار های خوب در مسیر رسیدن به پوستی درخشان با لایه برداری آغاز می شود. درسته که سلول‌ های پوست دائماً بازسازی می‌ شوند، ولی استفاده از مرطوب کننده های غلیظ زمستانی ممکن است این روند را برای پوست شما کند کرده باشد. بهترین راه برای لایه برداری پوست این است که یک حمام آب گرم داشته باشید و با استفاده از یک اسکراب قوی اما ملایم پوستتان را لایه برداری کنید.

5_ از ماسک های مراقبتی پوست كمک بگيريد :

 

يكی ديگر از مواردی كه برای مراقبت از پوست در فصل بهار مي تواند به پوست كمک شايان توجهی كند استفاده از ماسک های مراقبتی است. از ماسک های تغذيه كننده پوست در هفته يک الی دوبار برای درخشان تر شدن و نرمی پوستتان كمک بگيريد. ماسک ها باعث تسكين صورت و رفع قرمزی و التهاب پوست در مقابل حساسيت های بهاری مي شود و پوست را شفاف تر و درخشان تر مي كنند و به صورت عمقی باعث تغذيه ی پوست می شوند.

6_ از كرم های آرايشی سبک تر استفاده كنید :

 

با بالا رفتن گرما و رطوبت هوا در بهار، استفاده از كرم های سنگين می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست و در نتيجه باعث ایجاد جوش شود. بهتر است در اين فصل از كرم های سبک تر استفاده كنيد و به تميز كردن پوست بعد از اتمام فعاليت روزانه اهميت بيشتری بدهيد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *